Thursday, November 21st, 2024

Jak dodać stronę do google ads?

System reklamowy Google Ads jest wszechstronnym narzędziem, dzięki któremu nasz biznes będzie mógł prężnie się rozwijać. Chcąc zacząć tworzenie kampanii reklamowych, niezbędne będzie do tego celu założenie konta Google Ads.

Jak dodać stronę do google ads?Google Adwords- co to jest?

Podejmując jakiekolwiek działania marketingowe, skupiające się na naszej witrynie, musimy zadbać o odpowiedni dobór kanałów promocji. Powinny mieć one jasno określony cel biznesowy, jak i maksymalny budżet. Google Adwords jest to narzędzie najchętniej wybierane przez właścicieli stron. Docenia się je ze względu na ogromną ilość dostępnych formatów reklamowych, jak i wiele funkcjonalności. System ten umożliwia emisję reklam tekstowych, graficznych oraz video. Decydując się na promocję naszej strony internetowej, zastanawiamy się z pewności nad doborem właściwego kanału oraz ilością przeznaczonych na to pieniędzy. Klienci często nie wiedzą, czy wybrać agencję interaktywną pozycjonującą strony w wynikach organicznych, czy też zlecić prowadzenie kampanii pay per click. Odpowiednio opracowana kampania e-marketingowa musi zakładać wzajemne uzupełnianie się obu kanałów promocji, aby pozwalała na uzyskanie wartościowego ruchu na naszej witrynie. Niestety pozycjonowanie w wynikach organicznych zajmuje wiele czasu, a na efekty trzeba czekać nawet całe miesiące. Rezultaty Adwords można zauważyć o wiele szybciej, natomiast całą kampanię możemy uruchomić z dnia na dzień. Nasza strona będzie więc lepiej widoczna właściwie od razu.

Jak dodać stronę do google ads?

  1. Najpierw musimy wejść na stronę www.google.com/adwords.
  2. Następnie wybieramy „Zacznij teraz”.

  1. Teraz wpisujemy adres e-mail, którego będziemy używać do logowania się na założonym koncie w Google Ads. Musimy też wybrać oczywiście adres strony www, którą chcemy zacząć promować w kampanii Google. Jeśli zgadzamy się, aby Google kontaktowało się z nami po to, aby wprowadzić w kampanię ulepszenia, wybieramy „tak, chcę otrzymywać”. W przypadku kiedy nie chcemy otrzymywać żadnych powiadomień tego typu, wybieramy „nie, nie chcę otrzymywać”, po czym klikamy „dalej”.

  1. W sytuacji, kiedy wcześniej podaliśmy już adres e-mail, na który zostało założone konto, to możemy przejść do następnych działań czy też się najpierw zalogować. Jeśli jednak adres e-mail nie jest zarejestrowany w Google, wtedy system poprosi nas o założenie nowego konta i weryfikacji go.

  1. Po utworzeniu konta i dodaniu strony www do Google Ads musimy utworzyć naszą pierwszą kampanię. Warto ustawić kampanię z budżetem 1 zł, po czym uzupełnić wszelkie potrzebne pola, a po założeniu konta wstrzymać kampanię i założyć taką, która będzie spełniać wszystkie nasze kryteria i wymagania. Kampania, którą zaproponuje nam Google jako pierwszą, może okazać się bowiem mało skuteczna i źle ustawiona.
  • Budżet- w następnym kroku ustawiamy budżet, musi on wynosić minimum 1zł, aby kampania nie została przez Google odrzucona, po czym klikamy „zapisz”.
  • Lokalizacja- teraz pozostaje nam ustawienie lokalizacji, czyli obszaru na którym ma być wyświetlana nasza reklama. Jeśli ma on zostać przez nas powiększony, wybieramy „Chcę wybrać samodzielnie”. Wpisujemy miasta czy województwa, w jakim reklama będzie wyświetlana i zapisujemy zmiany.
  • Sieci- musimy zastanowić się, czy nasza reklama ma być ukazywana tylko w wyszukiwarce Google i partnerów, którzy użytkują wyszukiwarkę Google, czy też także na stronach pozwalających na wyświetlania reklam Google. Warto jednak utworzyć osobne kampanię kierujące sieć wyszukiwań oraz sieć reklamową, gdyż o wiele prościej je optymalizować i kontrolować. Dobrze więc odznaczyć opcję „sieć reklamowa” Następnie klikamy „zapisz”.
  • Słowa kluczowe- teraz wpisujemy słowa kluczowe, na które nasza witryna ma się wyświetlać. Niestety Google narzuca nam w pierwszej kampanii wiele niezbyt dobrych ustawień, takich jak właśnie propozycja słów kluczowych. Mogą one okazać się więc całkowicie nietrafione. W tym kroku pozbywamy się więc złych słów kluczowych, które nie pasują do tematyki naszej witryny, po czym wybieramy „zapisz”.
  • Stawka- Google ma automatycznie zaznaczoną opcję” Automatycznie ustawiaj moje stawki tak, aby uzyskać jak najwięcej kliknięć w ramach dostępnego budżetu, a więc płacimy przeważnie więcej za kliknięcie, aniżeli w przypadku kiedy sami określimy budżet. Dzieje się tak, gdyż Google chce wykorzystać cały nasz dostępny budżet. Lepszym rozwiązaniem jest więc wybranie opcji „Ustaw stawki samodzielnie” po czym wpisanie maksymalnej stawki, jaką jesteśmy w stanie zapłacić za kliknięcie. Zmiany zapisujemy.
  • Reklama tekstowa- teraz uzupełniamy komunikat reklamy, jaki ma się wyświetlać użytkownikom, którzy szukają naszych produktów czy usług. Linijka reklamy tekstu może wynieść 35 znaków, natomiast nagłówek musi zmieścić się w 25 znaków. Klikamy „Zapisz”.

Kiedy już cała kampania dla strony zostanie stworzona, klikamy „Zapisz i kontynuuj”. Teraz musimy zapoznać się z regulaminem i zgodzić na niego poprzez kliknięcie „Zgadzam się”.

  1. Ostatnimi czynnościami będzie już wybranie kraju i strefy czasowej. Klikamy” Zakończ i utwórz kampanię”.