Szukasz laptopa do pracy biurowej, ale nie wiesz na jaki się zdecydować? Praca biurowa przyjemniejsza będzie jeśli laptop będzie dobrze dopasowany. Wybór laptopa do biura jest z pozoru trudną decyzją. Jakie parametry brać pod uwagę, żeby wybrać dobry laptop, żeby był zgodny z naszymi potrzebami. Wybór laptopa do pracy to trudna decyzja, żeby spełniał on wszystkie oczekiwania. Przed ekranem komputera spędzamy czasami naprawdę wiele godzin dziennie.
Na jakie parametry zwrócić uwagę
Laptop do pracy powinien posiadać dobrą matrycę. Jakość matrycy ma duże znaczenie podczas pracy. Właśnie jakość matrycy odpowiada za zmęczenie wzroku podczas wielu godzin wpatrywania się w ekran komputera. Warto zadbać też o to, żeby powierzchnia ekranu była matowa. W lepszych jakościowo komputerach stosuje się matryce IPS, ponieważ zapewniają lepsze podświetlenie, szersze kąty widzenia i większe odwzorowanie palety kolorów.
Ważne też, żeby laptop do pracy wyposażony był w szybki dysk twardy. Dlaczego ważna jest szybkość? Ponieważ zainstalowanie systemu operacyjnego na dysku SSD zamiast na tradycyjnym HDD jest w stanie przyspieszyć pracę komputera nawet dziesięciokrotnie. Na kolejnym miejscu stawia się wydajność procesora i ilość pamięci RAM. Praca biurowa skupia się w głównej mierze na otwieraniu wielu aplikacji, systemów korporacyjnych i innych programów biurowych w tym samym czasie. Dlatego od procesora wymaga się żeby był on dobry, a ilość pamięci RAM musi pozwolić na przechowanie wymaganych zasobów operacyjnych do dyspozycji procesora. Karta graficzna ma także znaczenie w pracy biurowej. Także warto zadbać o odpowiednio dopasowaną do naszych potrzeb.
Co wpływa na szybkość laptopa?
Jeżeli chodzi o laptop do pracy , to ważnym elementem na który zwracają uwagę ludzie jest dysk twardy. Wcale nie chodzi tutaj o jego pojemność, ale o jego technologię. Dokumenty biurowe nie zajmują raczej dużych ilości miejsca. Ważniejsza jest technologia oraz szybkość zapisu i odczytu danych. Jeżeli potrzebujemy dużo miejsca i jesteśmy w stanie przeznaczyć więcej pieniędzy to warto do laptopa zakupić większy dysk SSD. Możemy pokusić się o laptop wyposażony w dysk SSD 512GB lub nawet SSD 1TB. Oczywiście wiąże się z tym także wyższa cena za laptopa do pracy. Ciekawym pomysłem jest zastosowanie dwóch dysków twardych – czyli połączenia systemowego dysku SSD i HDD. Dzięki takiemu połączeniu zyskujemy na szybkości i na miejscu do przechowywania danych.
Komfort pracy biurowej – jakość materiałów i wykonanie
Pracując osiem godzin przed laptopem ważne jest aby zapewnić sobie komfortowe miejsce pracy. Jakbyśmy mieli siedzieć przez osiem godzin na niewygodnym krześle, zamiast w wygodnym fotelu biurowym, to praca w biurze byłaby dla nas zmorą. Tak samo sprawa wygląda laptopem do pracy. Obecnie można kupić w sklepie komputer z plastikowa obudową, z błyszczącą matrycą i beznadziejną klawiaturą . Dużo osób kupując do pracy biurowej swojego pierwszego laptopa jest to problem. Łatwo można zauważyć, że nadgarstki na źle dobranym czy źle wyprofilowanym plastiku zaczynają boleć. Po kilku godzinach patrzenia na błyszczący ekran monitora oczy bolą niemiłosiernie. A wprowadzanie kolejnych pozycji do arkusza lub programu CRM powoduje, że palce pieką i stukanie w klawiaturę coraz bardziej staje się problematyczne.
Warto wybrać dobrze wyprofilowane laptopy. Wykonane są one z dobrej jakości mieszanek tworzyw sztucznych, włókna węglowego, czy szczotkowanego aluminium. Ważne są tez takie elementy, które warto brać pod uwagę jak np. poziom nagrzewania się laptopa, głośność pracy, a nawet jakość zawiasów. Obecnie są nawet laptopy, które odwracają ekran o 360˚. Pamiętać trzeba, że klawiatura w laptopie powinna zostać dostosowana do potrzeb użytkownika, który będzie z niej korzystał. Na ergonomię wpływa, jak widać wiele kwestii, ale dostosowanie ich do własnych wymagań zwiększy komfort pracy. Praca przez osiem godzin na dobrze dobranym laptopie stanie się przyjemnością.
W biurze często korzysta się dodatkowych ekranów, routerów, myszek, dysków zewnętrznych i wielu innych urządzeń. Laptop biurowy wyposażony w odpowiednią ilość portów np. LAN, HDMI czy USB ułatwi z znacznym stopniu pracę. Rozwiązaniem problemu są stacje dokujące i replikatory portów.
Laptopy do pracy wyposażone są w złącza dokowania lub gniazdo Thunderbolt. Urządzenie to znajduje się na biurku i do niego możemy podłączyć wszystkie ważne urządzenia. Podpinamy jeden kabelek – albo wkładamy laptopa w stację dokującą – i mamy po problemie. Najważniejsze jest to, że mamy porządek z kablami. To naprawdę bardzo dobrze wpływa na komfort i higienę pracy w biurze oraz przy własnym biurku w domu. Komfort pracy może poprawić także myszka, która jest takim dodatkowym akcesorium do komputera. Oprócz myszki warto zwrócić uwagę na torbę służącą do przenoszenia laptopa. Jeśli pracownik często bierze udział w spotkaniach to przenoszenie laptopa w siatce czy w ręce nie wygląda ładnie i może być problematyczne. Te podstawowe akcesoria warto wziąć pod uwagę kupując laptopa.
Polecamy zobaczyć
-
-
Przewozy osób do NiemiecZapaleni miłośnicy zwiedzania historycznych zamków na pewno chętnie wybiorą się w podróż do Niemiec. Można…
-
-
-